Prinsesse Martha Louise og Elisabeth Nordeng
Prinsesse Martha Louise og Elisabeth Nordeng har fått mye omtale i norske medier, både på godt og vondt. Men midt oppe i kontroversen har de jevnt og trutt bygget sin kursvirksomhet og en lojal kundeskare, i selskapet som i 2014 skiftet navn til Soulspring. Her holder de kurs i inn- og utland, og formidler sin unike verdensanskuelse. Med lansering av nettkurs som supplement til fysiske kurs, har de åpnet for å nå et enda større publikum, og i sitt foredrag på Webforum forteller de om denne prosessen.
Michael Tasner, No Joke Marketing
Michael Tasner er tidligere markedssjef i Guerilla Marketing, forfatter av boken Marketing in the Moment, og mannen bak begrepet Web 3.0-marketing. Han er også kjent som en energisk og positiv foredragsholder som leverer faktisk nytteverdi og praktiske tips i både foredrag og workshops. Mer om Michael Tasner.
Atri Chatterjee og Paige Musto, Act-On
Forrester Research har kalt selskapet Act-On en «ledende bedrift» innen det fremvoksende feltet Marketing Automation/ «Programmatic Marketing», der man med utgangspunkt i nettadferd kan legge opp til automatiserte markedsføringsløp for sine kunder. Atri Chatterjee er Chief Marketing Officer og Maige Musto er Director of Communications i dette selskapet. Mer om Act-On.
Parlamentskandidat Emma Harper og Professor Robertson Wellen
Robertson og Emma har vært sentrale skikkelser i den sør-skotske delen av frigjøringsbevegelsen for å løsrive Skottland fra Storbrittania – det som er blitt hetende «the tartan spring». Bevegelsen brukte sosiale medier til å mobilisere til folkemøter, demonstrasjoner, dør-til-dør-aksjoner og mer. Emma er nå nominert som parlamentskandidat for selvstendighetspartiet Scottish National Party (SNP).
Magnus Nilsson, RED Performance
Magnus Nilsson er administrerende direktør i RED Performance og en stor ressurs innen digital kommunikasjon. Han har erfaring fra England og Australia og trives best i skjæringspunktet der markedsføring møter teknologi. Magnus Nilsson har siden 2006 jobbet mye med analyse, mobil, betalt søk og reklame for store, internasjonale selskaper innenfor både B2C og B2B. Han kan fortelle oss hvilke taktikker som fungerer når, og underbygge dette med egne tall og lang erfaring. Du finner Magnus Nilsson på LinkedIn og på Twitter som @nilsson_magnus.
Hans-Petter Nygård Hansen
Hans-Petter er en meget profilert mann i web-norge. Med sin blogg hanspetter.info og et tydelig nærvær i en rekke sosiale medier, ble han kåret til Årets Sosiale Medier-person i 2012. Han har fartstid fra Geelmuyden Kiese og arbeider nå selvstendig med content marketing både strategisk og i praksis.
Nina Furu, Webgruppen
Nina Furu er en veteran innen webkommunikasjon. I dag er hun partner i Webgruppen og leder for Nettredaktørskolen. Hun er også fagbokforfatter og har lang erfaring som nettredaktør og skribent i flere norske ukeblader. Nina Furu har holdt på med innholdsmarkedsføring mye lenger enn begrepet har vært en snakkis. Derfor er hun godt posisjonert for å snakke om innhold – eller content marketing, om du vil. Du finner Nina Furu i de fleste kanaler, som for eksempel bloggen hennes, på Twitter som @NinaFuru eller på Google+.
Magnus Strømnes Bøe, RED Performance
Magnus har lang erfaring med optimalisering av landingssider, og holder også kurs i Webgruppen om CRO (conversion rate optimization). Han har evnen til å formidle avansert webfag på en enkel og forståelig måte, og har dybdekompetanse på analysebasert forbedring, A/B-testing og optimalisering.
Bård Brænde, Curious
Bård Brænde er utdannet siviløkonom fra Norges Handelshøyskole med fokus på strategi, organisasjon og markedsføring, men er også en av landets fremste teatersportsutøvere. Det bærer foredragene hans preg av, og kjernen er hans fokus på hvordan vi ved best mulig samarbeid kan nå motiverende mål. Bård har selv skapt en rekke øvelser og konkrete teknikker som får frem latter, lagånd, strategisk tankegang og troen på felles visjon og verdier. Les mer om Curious her.