Hovedtema for Webforum 2015 er effekt.
I løpet av de to dagene vil du lære forskjellige måter å øke effekten av din digitale satsning i 2015. Dette betyr å oppdatere tiltak i forhold til Google og Facebook, men også optimalisere effekten av landingssider (såkalt CRO – conversion rate optimization) og mange andre grep.
I 2015 fokuserer vi enda tydeligere på at du skal lære konkrete tips og triks. Vi har derfor en foredragsdag (den 24.) og en praktisk workshop-dag (den 25.) der du kan jobbe enda mer konkret med egen agenda i forhold til de emnene du velger.
Webforum 2015 dag 1
Tirsdag 24. mars
|
|
09.00
|
Internett-effekten
Case-historie om veien ut på nett for selskapet Soulspring, som nylig fikk både nye websider og et nettbasert kurstilbud
Prinsesse Martha Louise og Elisabeth Nordeng, Soulspring
|
10.00
|
10 Surefire Ways to Grow and Improve your Online Results in 2015
Michael Tasner, No Joke Marketing
|
11.00
|
Buzz 2015:
Hva er nytt fra Facebook – hva er nytt fra Google – hvilke trender må du holde øye med?
Hans-Petter Nygård Hansen
|
12.00 | Lunsj |
13.00
|
Konverteringseffekten
Hvordan jobbe bevisst og strategisk med å oppnå konvertering på nett?
Magnus Nilsson, Red Performance |
14.00
|
Innholdseffekten Hvordan jobbe bevisst med innhold som konkurransefortrinn? Nina Furu, Webgruppen |
15.00
|
Automatiseringseffekten Tips and tricks for marketing automation Atri Chatterjee og Paige Musto, Act-on |
16.00
|
Mobiliseringseffekten Tartan spring – how the scottish people mobilized for freedom through social media Parlamentskandidat Emma Harper og Professor Robertson Wellen |
17.00
|
Underholdningseffekten Brukerne krever mer og mer, og har kortere og kortere oppmerksomhet. Er det mulig å underholde samtidig som man informerer og/eller markedsfører? Bård Brænde, Curious |
18.00
|
Aperitif, middag og underholdning
|
Webforum 2015 dag 2
Onsdag 25. mars
|
||
09.00
|
Guerilla marketing wake-up call
Michael Tasner, No Joke Marketing
|
|
10.10 – 12.00
|
Strategieffekten
Content marketing/content strategy masterclass
Hans-Petter Nygård Hansen
|
CRO-effekten Konverteringsoptimalisering masterclass, Magnus Strømnes Bøe, Red Performance |
12.00 | Lunsj | |
13.00 – 15.00
|
Målingseffekten
Google Analytics masterclass
Magnus Strømnes Bøe, Red Performance
|
Automatiseringseffekten Marketing automation masterclass Act-on |
15.00 – 15.30
|
Handlingseffekten Nina Furu gir deg to-do-listen for tiltak du bør gå hjem og gjennomføre etter konferansen |