Program 2015

Hovedtema for Webforum 2015 er effekt.

I løpet av de to dagene vil du lære forskjellige måter å øke effekten av din digitale satsning i 2015. Dette betyr å oppdatere tiltak i forhold til Google og Facebook, men også optimalisere effekten av landingssider (såkalt CRO – conversion rate optimization) og mange andre grep.

I 2015 fokuserer vi enda tydeligere på at du skal lære konkrete tips og triks. Vi har derfor en foredragsdag (den 24.) og en praktisk workshop-dag (den 25.) der du kan jobbe enda mer konkret med egen agenda i forhold til de emnene du velger.

Webforum 2015 dag 1
 Tirsdag 24. mars
09.00
Internett-effekten
 Case-historie om veien ut på nett for selskapet Soulspring, som nylig fikk både nye websider og et nettbasert kurstilbud
Prinsesse Martha Louise og Elisabeth Nordeng, Soulspring
10.00
10 Surefire Ways to Grow and Improve your Online Results in 2015
Michael Tasner, No Joke Marketing
11.00
Buzz 2015:
Hva er nytt fra Facebook – hva er nytt fra Google – hvilke trender må du holde øye med?
Hans-Petter Nygård Hansen
12.00 Lunsj
13.00
Konverteringseffekten
Hvordan jobbe bevisst og strategisk med å oppnå konvertering på nett?
Magnus Nilsson, Red Performance
14.00
Innholdseffekten
Hvordan jobbe bevisst med innhold som konkurransefortrinn?
Nina Furu, Webgruppen
15.00
Automatiseringseffekten
Tips and tricks for marketing automation
Atri Chatterjee og Paige Musto, Act-on
16.00
Mobiliseringseffekten
Tartan spring – how the scottish people mobilized for freedom through social media
Parlamentskandidat Emma Harper og Professor Robertson Wellen
17.00
 Underholdningseffekten
Brukerne krever mer og mer, og har kortere og kortere oppmerksomhet. Er det mulig å underholde samtidig som man informerer og/eller markedsfører?
Bård Brænde, Curious
18.00
Aperitif, middag og underholdning
Webforum 2015 dag 2
Onsdag 25. mars
09.00
Guerilla marketing wake-up call
Michael Tasner, No Joke Marketing
10.10 – 12.00
Strategieffekten
Content marketing/content strategy masterclass
Hans-Petter Nygård Hansen
CRO-effekten
Konverteringsoptimalisering masterclass,
Magnus Strømnes Bøe, Red Performance
12.00 Lunsj
13.00 – 15.00
Målingseffekten
Google Analytics masterclass
Magnus Strømnes Bøe, Red Performance
Automatiseringseffekten
Marketing automation masterclass
Act-on
15.00 – 15.30
Handlingseffekten
Nina Furu gir deg to-do-listen for tiltak du bør gå hjem og gjennomføre etter konferansen